Met ingang van vandaag wordt het team StaalbouwXpress op de voet gevolgd. Per dag wordt verslag gedaan op 1 pagina. Deze pagina wordt telkens geactualiseerd, zodra het nieuws de redactie heeft bereikt. Rechtsboven in de titel van het nieuwsbericht staat de laatse datum/tijd van wijziging. De pagina wordt chronolisch bijgehouden, dus het laatste nieuws onderaan de pagina.
00.13 Vanuit Tilburg meldt Harrie dat de tussenbak nog even wordt afgesteld.
00:15 Het lukt Harrie al aardig om MMS berichten te verzenden; nu maar hopen op een goed telefonisch bereik in Rusland, Kazachstan en China.
00:30 Voor de douane is mogelijk een ATA Carnet nodig, nog ver na middernacht wordt er driftig getypt om dit voor elkaar te krijgen, nadat gistermiddag laat bleek dat deze gegevens op een speciaal daarvoor bestemd formulier moeten komen.
01:00 Inmiddels wordt in Tilburg duidelijk dat de tussenbak, nodig om om te kunnen schakelen naar vierwielaandrijving niet goed functioneert.
02:55 Het Carnet is voorzien van volgnummers; Engelse vertaling; gewichten en waarde. Zelfs de ingepakte peperkoeken en toiletrollen ontbreken niet.
08.00 Ook het gewicht van de tenten en de waarde van de onderbroeken van Harrie zijn bekend, Wim kan op weg naar de eerste stap in het aanvragen van het Carnet.
10.00 Er wordt doodleuk gemeldt dat de koeken, dropjes, red bull en worstjes NIET op de lijst mogen!
12.00 Marty meldt dat er vanuit München een koerier onderweg is met een nieuwe tussenbak, begin van de avond wordt deze verwacht inTilburg, dan volgt in allerijl de montage.
12.30 Wim meldt dat hij na heel veel bakken koffie onderweg is met het Carnet dat eindelijk goed is bevonden.
16.00 Marty belt: Yes, hij heeft het felbegeerde Carnet met alle stempels, toeters en bellen. Bijzondere dank gaat uit naar Jolande van de Kamer van Koophandel in Eindhoven, die komt binnenkort vast in Guinness Book of Records want zij heeft de procedure, die normaal vier uur duurt, vandaag behoorlijk ingekort. Maar ook die aardige mijnheer van de douane en Petra van DHL hebben bijzonder goed geholpen met het verkrijgen van dit o zo belangrijke document.
Bijzonder veel dank gaat ook uit naar Peter, Nick en Toon van MAN Tilburg. Zonder morren stonden ze tot gisteravond, vanochtend eigenlijk te werken aan de StaalbouwXpress en vanavond volgt nog een bliksem klus.
18.00 Volgens MAN heeft Marty alle geluk aan zijn zijde. Enig idee hoeveel tussenbakken er zijn van het type dat Marty nodig heeft? Juist in heel Europa, slechts één! En die komt nu naar Tilburg, rond de klok van zes uur was de koerier ter hoogte van Stuttgart. De heer Jacobs uit de Kerkakkerstraat is wederom van de partij in de montagehal aan De Run. Hij gaat voor geen goud mee in de truck, hij kent de gemiddelde snelheden waarmee Marty van de weg gebruik maakt en helpt liever een handje dan dat hij mee mag.
20.00 Henri geeft nog even een laatste update: de koerier wordt nu binnen twee a drie uur in Tilburg verwacht, het wordt dus nog een latertje! Verder heeft hij goed nieuws voor de liefhebbers van de routekaart. Eureca International, gespecialiseerd in het leveren van mobiele beveiligingssystemen heeft een trace-systeem beschikbaar gesteld. Gedurende de rally zal door deze actie van Ruud Hellebrand met regelmaat de routekaart bijgewerkt kunnen worden. Inmiddels lijkt het vertrek uit Woensel te zijn uitgesteld naar 08.00u, zouden ze daar ook worstelen met het Carnet of een tussenbak?
|