20-12-2010
|
ca. 23 km oost van Cafayate |
De Argentijnse speculaties dateren al weer van een maand geleden, toch het vermelden waard: vermoedt wordt dat tijdens de derde etappe van Tucaman naar San Salvador de Jujuy de volgende plaatsen worden aangedaan: Amaicha del Valle; Colalao del Valle, Tolombon en Cafayate. Voor de bijgewerkte kaart klik hier.
|
screenshot "fake video?" route 13e etappe op 16-1-2009 |
Gisteren verscheen op een forum een link naar een video, die de suggestie wekt samengesteld te zijn door autoriteiten uit Cordoba. In deze video wordt een route getoond (ten noorden en ten zuiden van Cordoba). De getoonde route lijkt sterke overeenkomsten te hebben met de 13e etappe uit 2009, toen de Dakar rally voerde van La Rioja naar Cordoba. De komende 13e etappe voert, volgens de door de A.S.O. gepubliceerde kaart en beschrijving, van Cordoba naar Buenos Aires en dat is ten oosten van Cordoba. De 12e etappe is van San Juan naar Cordoba en dat is ten westen van Cordoba, de video zal dus wel van een grappenmaker zijn.
|
|
Nieuws over het StaalbouweXpress team is schaars in de dagen voorafgaand aan het vertrek. Spannend wordt natuurlijk of Schiphol volgende week dinsdag sneeuwvrij zal zijn. Over het inpakken van de koffer hoeven de mannen zich niet al te druk te maken, want er is in de StaalbouweXpress enkel nog wat plaats voor wat handbagage.
In de zoektocht naar iets van nieuws een opmerkelijke vondst. StaalbouweXpresser van het eerste uur: Harrie Renders, heeft recent een metamorfose ondergaan, getuige zijn (?) profielfoto op Facebook. Wie wil hem nu niet als vriend?
|
|
Ter info: Een ruwe indicatie waar de Dakar 2011 zal plaatsvinden kan vanaf een afstand van 11.000 kilometer een beetje beeld geven wat er mogelijk op het programma staat. Is het terrein rotsachtig of is het bosgebied, waar begint en eindigt de Atacama woestijn en waar zijn die hoog gelegen grenspassages? Sinds gisteren – en vandaag is er een schepje bovenop gedaan – zijn er via de bekendste zoekmachine al kaarten in beeld te verkrijgen waar van enkele etappes de routes worden getoond. Een burgemeester die trots op zijn website laat vermelden dat er alles aangedaan wordt om de veiligheid voor deelnemers en publiek te waarborgen is leuk, deze detailinformatie in de ogen van de webmaster StaalbouweXpress niet meer. Met bovenstaand screenshot van één van de bewuste publicaties stopt het actief zoeken naar de route Dakar 2011. OG
|
21-12-2010
|
Over een week is het zo ver, de vliegreis naar Buenos Aires staat dan op het programma. De winterse omstandigheden leggen nu nog een groot deel van het West-Europese luchtruim plat, dus blikken we met hulp van diverse weer-websites vooruit.
Weersverwachting voor 28 dec. 2010 |
Inventaristie per: |
21 dec. 2010, 11:00u |
|
Amsterdam |
Madrid |
Bron: |
Oms. |
Max °C |
Min °C |
Neerslg |
Oms. |
Max °C |
Min °C |
Neerslg |
Buienradar: |
regen |
1 |
0 |
71% |
regen |
10 |
6 |
78% |
Vakantiereiswijzer: |
sneeuw |
0 |
-2 |
65% |
bewolkt |
10 |
2 |
15% |
WeerOnline: |
bewolkt |
0 |
-5 |
35% |
l.bewolkt |
7 |
-2 |
15% |
Weerplaza: |
sneeuw |
2 |
-2 |
23mm |
regen |
14 |
6 |
0,3mm |
WeatherOnline: |
mist |
-2 |
-3 |
25% |
bewolkt |
10 |
3 |
35% |
De voorspellingen lopen sterk uiteen, een week vooruit kijken is erg lastig. Ter informatie over de weg is de afstand Veldhoven-Madrid: 1700 kilometer.
|
KNAF ook in de sneeuw
|
|
De uitnodigingen werden nog tot zeven uur vanavond per telefoon verspreid, maar de helpers aan de StaalbouweXpress zijn van harte welkom bij de barbecue bij de werkplaats waar de afgelopen maanden zo hard is gewerkt. Vooraf aan het afscheid van het team werd gekeken naar de uitzending van Omroep Brabant en was het goed turen om een glimp van de StaalbouweXpressers op te vangen, de aftiteling werd met gemengde gevoelens bekeken, daarin de aankondiging dat Marty en Harold worden geïnterviewd, maar als de volgende uitzending de ether in gaat, vliegt het team vanaf Schiphol richting Buenos Aires. De barbecue werd flink hoog opgestookt, maar bij gebrek aan een goed rooster voor de saté werd het bereiden van de lekkernijen uitbesteed en werd deze geleverd in een verpakking die verdacht veel leek op die van Cafetaria Wouters.
|
|
High-lights Bivak Dakar - Omroep Brabant - 21 dec. 2010
|
v.l.n.r. uw webmaster, de StaalbouweXpress en Harold (op 22m 49s)
naast het oor van Tonnie: Harold en Marty die plaatsnemen voor het interview (op 20m 14s)
Marty en Harold op 23m 13s |
22-12-2010
|
Bij de dropjes verkiezing; Marty opgeklommen naar positie 23 (uit 50). |
|
Bij Eurosport bereiden ze zich voor op de DaKKar rally ;-) maar belangrijker; de uitzendtijden: ELKE AVOND om 20:15u live vanuit het bivak en om 23:00u een terugblik op de afgelopen dag.
|
Weerpraatje: Op basis van onderstaande voorspellingen, neemt de sneeuwkans op Schiphol af, wordt het in Madrid natter en kouder dan gisteren verwacht. De voorspellingen van Weerplaza zijn het meest somber.
Weersverwachting voor 28 dec. 2010 |
Inventaristie per: |
22 dec. 2010, 13:00u |
|
Amsterdam |
Madrid |
Bron: |
Oms. |
Max °C |
Min °C |
Neerslg |
Oms. |
Max °C |
Min °C |
Neerslg |
Buienradar: |
regen |
3 |
-1 |
91% 1,2mm |
regen |
9 |
5 |
94% 7,8mm |
Vakantiereiswijzer: |
bewolkt |
0 |
-8 |
45% |
bewolkt |
8 |
0 |
45% |
WeerOnline: |
half bewolkt |
0 |
-5 |
30% 0,7mm |
bewolkt |
10 |
0 |
30% 1,5mm |
Weerplaza: |
sneeuw |
-8 |
-11 |
30mm |
regen |
13 |
4 |
6,9mm |
WeatherOnline: |
mist |
-3 |
-5 |
30% |
regen |
8 |
-1 |
55% |
|
|
Wie zich de uitlatingen nog herinnerd door Marty gedaan bij Omroep Brabant tijdens de eerste uitzending van Bivak Dakar, weet dat een tussenstop of adempauze in Madrid een verstandige keuze leek. In Spanje gelden vanaf 2 januari strengere anti-rookregels. Voor de terugreis wordt een setje extra nicotine-pleisters geadviseerd (op de nieuwe regeling geldt een uitzondering voor gevangenissen, maar ja dat is ook weer zo wat ...)
|
32 procent. Bij Volkswagen zijn ze druk met de voorbereiding, Mark Miller vertelt over Chili: “In de informatie van de organisatie staat vermeld dat er voor het eerste, zeer korte stuk meer dan een uur uitgetrokken moet worden. We kunnen dan ook een zeer zware start van de proef verwachten. Dit jaar is het mogelijk nog lastiger, want de organisatie heeft een nieuwe policy wat betreft het verstrekken van informatie. We kunnen onze routes nog minder goed dan voorheen plannen. De grootste verrassing is na de duinensectie aan het einde: bergafwaarts richting bivak. Ik herinner me nog van vorig jaar hoe stijl het naar beneden gaat. Vanaf de top van de duinen kan je de zee en het strand zien liggen. Vervolgens duik je met 180 km/h naar beneden. Volgens de organisatie is het dalingspercentage liefst 32 procent, en het stuk is meer dan twee kilometer lang.”
|
foksport.nl |