2-12-2010
|
In China is Marty - sinds de TransOriental van 2008 - geen onbekende meer, ook nu volgen ze de ontwikkelingen op de voet. |
Voor de volledigheid; de aangepaste routekaart
|
Geen bivak in Fiambalá maar in Chilecito, zie ook de aanpassing in STBX-nieuwsbericht: route-informatie
|
De A.S.O. heeft een lijstje ter beschikking gesteld over de hoogtes gedurende de specials, maar een optelling van de getallen resulteert niet in een kloppend geheel, daarom een indicatie in procenten over de 13 etappes in totaal:
|
Hoogte |
|
0 - 1000 meter |
58% van special stage |
1000 - 1500 meter |
18% |
1500 - 2000 meter |
11% |
2000 - 2500 meter |
7% |
2500 - 3000 meter |
4% |
3000 - 3440 meter |
2% |
|
Tijdens de verbindingsroute staat in totaal nog een traject van 300km te wachten boven 4000 meter. Ter indicatie:
- Sint Pietersberg: 107 meter
- Vaalserberg: 322 meter
- Signal de Botrange (hoogste punt België): 694 meter
- Mount Scenery (hoogste punt Nederland): 877 meter
- Gerlos: 1247 meter
- Zugspitze (hoogste punt Duitsland): 2963 meter
- Matterhorn: 4478 meter
- Mont Blanc: 4810 meter
|
3-12-2010
|
Gemiddelde temperatuur eerste twee weken januari 2008,2009,2010 |
Terwijl Marty het wit besneeuwde landschap van Veldhoven overziet bij een temperatuur onder de nul graden een inventarisatie van de temperaturen in Argentinië en Chili over de afgelopen drie jaren.
De maanden december en januari zijn zomermaanden. In Buenos Aires wisselen de temperaturen zeer sterk tussen de 25 en 36 graden. De gemiddelde maximum temperatuur over de laatste drie jaren eerste helft januari: 31 graden Celcius.
In Tucuman ontbreken enkele gegeven over de jaren 2008 en 2009, maar komt in dezelfde periode de gemiddelde maximum temperatuur ook uit op 31 graden, met uitschieters tot boven de 37 graden.
Arica, in het noorden van Chili, is veel constanter qua temperatuur, al jaren is het daar rond de 25 graden Celcius.
In de buurt van San Juan is een flesje water geen overbodige luxe. Gemiddeld is het daar 36 graden en een temperatuur van 42 graden is daar geen zeldzaamheid.
|
|
Tv-tip EuroSport, di. 7/14/21/28 dec. van 18.45-19.00u. In het programma Bestemming Dakar prestatie van de route 2011 en aandacht voor thema's als navigatie en logistiek. Tevens interviews en een kijkje achter de schermen.
|
FIT Zijn tong hing bijna op de trapper, maar Harold is vandaag wel medisch goedgekeurd. Een racelicentie krijg je niet zo maar, je moet er ook fit voor zijn. Met fietsen en zwemmen houdt Harold zijn conditie op peil. Hoe Nick zich voorbereid is nog even gissen, maar hij liet zich op de Oirschotse heide in november ontvallen, dat hij een voorbeeld neemt aan de wijze van voorbereiding zoals Marty het aanpakt.
|
rally truck / dakar |
|
|
€ 24,00 |
t.e.a.b. |
Zo goed als nieuw |
Gebruikt in rally |
set nr: 4420 |
nr. 836 / 724 |
Apeldoorn |
Veldhoven |
complete set |
zonder opbouw |
info: marktplaats.nl |
info: te bevragen bij Marty |
|
|
Gualeguay In Gualeguay bereiden ze zich zal al voor op het Dakarfeest op 1 januari 2011 (plaats ligt op de route v.d. geprognotiseerde route ( kaart aangepast)).
|
|
Tv-tip 2 Omroep Brabant blijft inderdaad verrassen, pas vandaag werd de programmagids aangepast, maar dinsdag na EuroSport snel overschakelen naar Omroep Brabant.
|
4-12-2010
|
|
Santiago del Estero In Termas de Rio Hondo en Oja de Agua worden ook al voorbereidingen getroffen voor een traject van 55km onverhard terrein. Via de aansluiting bij Las Termas de Rio op rijksweg 9 wordt koers gezet naar het bivak in Tucuman. Ook hier speciale aandacht voor de veiligheid van het publiek dat wordt verwacht (plaats ligt op de route v.d. geprognotiseerde route ( kaart bijgewerkt)).
|
|
Quebrada de Humahuaca In het gebied rondom Quebrada de Humahuaca (5/1/2011 van San Salvador de Jujuy naar Calama worden de deelnemers geleid over de geasfalteerde wegen 9 en 52 waar ook het lokale verkeer aanwezig zal zijn (Quebrada de Humahuaca ligt circa 52km ten noorden van de aansluiting van rijksweg 52 - rijksweg 9: kaart).
|
5-12-2010
|
|
Tucaman De renbaan van Tucaman is het decor van het bivak na de etappe op 3/1/2011 (kaart).
|
|
Jujuy La Hora de Jujuy bericht dat het bivak (4/1/2011) strategisch is gekozen bij het ontstaan van de rijkswegen 34 en 66 (kaart).
|